Call of Cthulhu: The Wasted Land

Call of Cthulhu: The Wasted Land is een turn-based strategy game dat zich afspeelt in de loopgraven ten tijde van de Eerste Wereld Oorlog. Je vecht aan de zijde van de geallieerden, de Engelsen en de Fransen. Het verhaal neemt een wending aan met een occult tintje; gebasseerd op de fiction verhalen van H.P. Lovecraft gaat het erom een kleine groep soldaten aan te sturen, die de mysterieuze activiteiten van de de Cult of the Awakend moeten onthullen en tegenhouden.

Turn-based strategy betekent dat je in beurten met de vijand strijd; je hebt een aantal zetten die je kunt doen per soldaat, bijvoorbeeld lopen of schieten; je kunt niet én ver lopen én nog op je tegenstander schieten. Dat betekent dat je goed moet nadenken wie je waarheen verplaatst en of en wanneer je je vijand op de korrel neemt. Na elk level verdien je geld dat je kunt gebruiken om je groep te upgraden en te voorzien van meer wapens en items. Elk charachter heeft unieke eigenschappen en stats, en dus unieke kwaliteiten en eigenschappen.

Het spel is grafisch mooi, en straalt een sfeer uit van mysterie en “impending doom”. Hoewel dat wellicht ook door het verhaal komt, het grijpt je en nodigt uit om verder te blijven spelen.

Een nadeel kan zijn dat het spel moeilijker is dan de gemiddelde app game; sowieso moet je voor turn based games wat meer geduld hebben. Je groep ontwikkelt zich gestaag, maar je speelt een level niet even binnen een paar minuten uit, dus misschien niet voor de speler die graag een spelletje voor tussendoor heeft.

Call of Cthulhu: The Wasted Land is een aanrader voor fans van turn based strategie en degenen onder ons die graag een goede verhaallijn hebben in een spel. Hou je van oude spellen zoals het oude UFO-Enemy Unkown (ken je hem nog;-) dan is dit er één die je moet hebben.

Vergelijkbaar
september 5, 2017
0 17734