Royal Revolt

Royal Revolt is een flotte fantasy omgekeerde Tower Defence game van Flaregames, waarin je in de rol van een jonge Prince kruipt, die naar twee jaar studeren aan de Bogwarts school (voor de verwende en ongetalenteerde aristocratische jeugd), terugkeert naar het land van zijn vader. Om er vervolgens achter te komen dat zijn slechte tantes en ooms de boel hebben overgenomen.

Aan jou de taak om dat eens even goed recht te breien. In Royal Revolt, speel je de aanvallende partij en moet je met je prince als aanvoerder in elk level de thuisbasis van je tegenstander vernietigen. Daarbij moet je allerlei obstakels vernietigen of verslaan, zoals vijandelijke soldaten, roadblocks, geschuts torens, valstrikken enzovoort. Om je te helpen heb je de beschikking over je eigen troepen, die je kunt oproepen wanneer je balk vol genoeg is. Om de paar seconden kun je een krijger oproepen, een boogschutter duurt wat langer, een tovenaar nog langer enzovoort. Binnen 30 seconden heb je zo een troepje trouwe volgelingen op de been.

Vervolgens beweeg je je groep door het level, waarbij je alle hindernissen te lijf gaat, en als het goed is op het einde van elk level het kasteel van de vijand vernietigd. Je prins is daarbij de spil; hij is een sterke vechter, en beschikt daarnaast over spells waarmee hij zijn eigen soldaten kan healen, of juist de vijand schade kan toebrengen. Voor elk level dat je haalt, krijg je XP voor je prins, die sterker en beter wordt, en geld. Met dat geld kun je je troepen upgraden, spells upgraden van je prins of tijdelijke boosts kopen voor het komende level.

Omgekeerde Tower Defence dus. Het is een grafisch erg mooi spel, in een kleurrijke fantasty setting. De levels spelen snel, en je hebt de speelwijze al gauw onder de knie. De geluidseffecten en muziek zijn wat minder. Alles bij elkaar is het een leuk spel dat je niet snel weglegd, of in elk geval een spel waar je snel naar toe terug komt. Het is verkrijgbaar voor de iPad, iPhone en iPod, universal dus. Op het moment van schrijven is het nog niet voor andere smartphones of tablets verkrijgbaar.

Vergelijkbaar
september 5, 2017
0 17837